Stödmedlem
Medlemskap för er som inte har behov av banktjänster.
Ni får:
- Delta på medlemsträffar
- Rösträtt på stämman
- Medlemsförmåner
- Enkelt att öppna konto eller ansöka om lån den dag ni får behov av våra banktjänster
Medlem
För er som vill kunna sköta företagets ekonomi enkelt och smidigt.
Ni får:
- Delta på medlemsträffar
- Rösträtt på stämman
- Medlemsförmåner
- Enkelt att öppna konto, skaffa eget Bankgironummer eller ansöka om lån.
Så ansöker ni
Ladda ner blanketterna och följ instruktionerna på första sidan.
Betala in startavgift* (inkl. grundinsats**) och medlemsavgift för resterande del av året (se tabell nedan) till bankgiro 752-7237 och fyll i ert organisationsnummer som meddelande.
När vi mottagit ifyllda blanketter och er betalning avseende grundinsats, startavgift och medlemsavgift kommer vi att påbörja behandlingen av er ansökan.
| Ansökningsdatum | Medlemsavgift Företag & Förening | Q1 1/1-31/3 | 600 kr | Q2 1/4-30/6 | 450 kr | Q3 1/7-30/9 | 300 kr | Q4 1/10-31/12 | 150 kr |
|---|
Medlemsavgift
Som medlem betalar ni en årlig medlemsavgift. Det år ni blir medlem betalar ni avgiften i samband med att ni ansöker om medlemskap. Därefter betalas medlemsavgiften årsvis via kontodragning eller faktura.
Startavgift*
Föreningar och non-profit/ej vinstdrivande bolag: 1 250 kr.
Övriga: 2 050 kr.
(Grundinsats 100 kr ingår i startavgiften).
Observera att startavgiften är en administrativ handläggningsavgift som inte återbetalas efter att ansökan behandlats, även om affärsförbindelsen inte inleds.
Grundinsats**
JAK Medlemsbank är en Ekonomisk Förening. När man ansöker om medlemskap i JAK betalar man därför in en grundinsats som avser er ägarandel i banken (föreningen). Grundinsatsen kan varken säljas eller återfås.
Övriga avgifter enligt gällande prislista.
Firmatecknare behöver BankID för att kunna använda bankens tjänster.
